Novice in akcije

Posledice premajhnega tlaka

Pravilen tlak v pnevmatikah je pomemben za življenjsko dobo pnevmatike in obrabo, doseganje pravilne temperature v pnevmatiki, za blaženje, lego na cesti, zavorno pot in seveda kotalni upor, ki je med pomembnejšimi dejavniki porabe goriva. Premajhen tlak v pnevmatiki poveča kotalni upor, kar posledično pomeni večjo porabo goriva.

 

Rezultati preskusa so pokazali, da se pri pnevmatiki, ki ima za en bar (1000 hPa) prenizek tlak kotalni upor poveča toliko, da to pomeni deciliter večjo porabo goriva na 100 km. Pri za 1,5 bara prenizkem tlaku se poraba goriva poveča za 2 decilitra na 100 km; čeprav se to sliši malo, pa je 2 decilitra na 100 km enako 2 litra na 1000 km oziroma 20 litrov na 10.000 kilometrov.

Napačen tlak v pnevmatikah pa ni samo negospodaren, ampak tudi nevaren; prevelike razlike v tlaku med posameznimi pnevmatikami in prevelika odstopanja od predpisanega tlaka vplivajo na vozne lastnosti oziroma obnašanje avtomobila v kritičnih trenutkih, na dolžino zavorne poti in obnašanje pnevmatike na mokri cesti, vplivajo pa tudi na natančnost in pravilnost delovanja sistemov ABS in ESC. Premajhen tlak v pnevmatikah poveča tudi obrabo in s tem skrajša življenjsko dobo pnevmatike; že za 0,4 bara manjši tlak od predpisanega skrajša življenjsko dobo pnevmatike za 30 odstotkov, saj pride do nepravilne obrabe tekalne površine pnevmatike.

Čeprav večina voznikov pozna posledice premajhnega tlaka v pnevmatikah, pa le redki dovolj redno preverjajo tlak v pnevmatikah – četudi ima merilnik in kompresor za polnjenje pnevmatik prav vsak bencinski servis. Za vse tiste, ki se redko spomnimo preveriti tlak v naših pnevmatikah, je opozorilo pred izgubo tlaka torej nadvse dobrodošlo – prižgana opozorilna lučka na armaturni plošči nas bo nedvomno usmerila na prvi bencinski servis.

Novice & akcije