TPMS VENTILI (nadzor tlaka v pevmatikah)

1.novembra 2014 začne veljati 2.del Uredbe EU 661/2009: »Od 1.novembra 2014 morajo vsa nova registrirana vozila razredov M1/M1 G(osebna vozila,terenska vozila in avtodomi) biti opremljeni s sistemom za kontrolo zračnega tlaka v skladu s Pravilnikom ECE R 64.«
Pri vozilu razreda M1 s serijskim kontrolnim sistemom za kontrolo tlaka v pnevmatikah (najpozenje z novo registracijo od novembra 2014) morajo pri neposrednem sistemu tako letna kot tudi zimska kolesa biti opremljena z delujočim senzorjem, sistem za kontrolo tlaka v pnevmatikah pa se ne sme deaktivirati!

tpms_ventili

Po oceni nemškega zveznega združenja za trgovino s pnevmatikami in vulkanizersko stroko bo letos s senzorji opremljenih predvidoma 1,1 miljona vozil, ker so številni proizvajalci na vozilih z novo registracijo to realizirali že pred presečnim dnevom. Pri novih vozilih od prve registracije v juniju 2014 naprej velja torej posebna previdnost.


Nudimo:
prodajo (ventili na zalogi), vgradnjo in diagnostiko vseh vrst TPMS ventilov.

Posledice premajhnega tlaka

Pravilen tlak v pnevmatikah je pomemben za življenjsko dobo pnevmatike in obrabo, doseganje pravilne temperature v pnevmatiki, za blaženje, lego na cesti, zavorno pot in seveda kotalni upor, ki je med pomembnejšimi dejavniki porabe goriva. Premajhen tlak v pnevmatiki poveča kotalni upor, kar posledično pomeni večjo porabo goriva.  Rezultati preskusa so pokazali, da se pri pnevmatiki, ki ima za en bar (1000 hPa) prenizek tlak kotalni upor poveča toliko, da to pomeni deciliter večjo porabo goriva na 100 km. Pri za 1,5 bara prenizkem tlaku se poraba goriva poveča za 2 decilitra na 100 km; čeprav se to sliši malo, pa je 2 decilitra na 100 km enako 2 litra na 1000 km oziroma 20 litrov na 10.000 kilometrov.

Napačen tlak v pnevmatikah pa ni samo negospodaren, ampak tudi nevaren; prevelike razlike v tlaku med posameznimi pnevmatikami in prevelika odstopanja od predpisanega tlaka vplivajo na vozne lastnosti oziroma obnašanje avtomobila v kritičnih trenutkih, na dolžino zavorne poti in obnašanje pnevmatike na mokri cesti, vplivajo pa tudi na natančnost in pravilnost delovanja sistemov ABS in ESC. Premajhen tlak v pnevmatikah poveča tudi obrabo in s tem skrajša življenjsko dobo pnevmatike; že za 0,4 bara manjši tlak od predpisanega skrajša življenjsko dobo pnevmatike za 30 odstotkov, saj pride do nepravilne obrabe tekalne površine pnevmatike.

Čeprav večina voznikov pozna posledice premajhnega tlaka v pnevmatikah, pa le redki dovolj redno preverjajo tlak v pnevmatikah – četudi ima merilnik in kompresor za polnjenje pnevmatik prav vsak bencinski servis. Za vse tiste, ki se redko spomnimo preveriti tlak v naših pnevmatikah, je opozorilo pred izgubo tlaka torej nadvse dobrodošlo – prižgana opozorilna lučka na armaturni plošči nas bo nedvomno usmerila na prvi bencinski servis.

Novice & akcije

Objavi sporočilo

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja